Υπάρχουν ορισμένες χώρες στις οποίες το μπριτζ διδάσκεται στα σχολεία ως μάθημα επιλογής. Στην Ελλάδα αυτό δεν συμβαίνει. Τα τελευταία χρόνια όμως γίνεται μια προσπάθεια από άτομα και φορείς ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους έλληνες μαθητές να γνωρίσουν τον συναρπαστικό κόσμο του μπριτζ.
Γιατί άραγε;
Για ποιον λόγο αλήθεια θα έκανε καλό στους μαθητές να ασχοληθούν με το μπριτζ μέσα από το σχολείο;
Είναι γενικά γνωστό ότι τα πνευματικά αθλήματα βελτιώνουν τη συγκέντρωση και τη μνήμη, την κρίση, τη λογική σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης προβλημάτων. Επιπλέον, το μπριτζ ως ομαδικό παιχνίδι καλλιεργεί τη συντροφικότητα, δίνει ευκαιρία συμμετοχής σε ομαδικά αθλήματα σε άτομα με κινητικά προβλήματα, και βοηθά τα παιδιά να ξεπεράσουν προβλήματα κατάθλιψης.
Έχει ενδιαφέρον και ο τρόπος με τον οποίο το μπριτζ μπορεί να συνδεθεί με τα προγράμματα σπουδών του γυμνασίου και του λυκείου.
Πχ. Με τα μαθηματικά: Για να παίξεις μπριτζ χρειάζεται να κάνεις απλές πράξεις με το μυαλό (πολλαπλασιασμό, διαίρεση, πρόσθεση, αφαίρεση), αλλά χρειάζεσαι και λογική ανάλυση, στοιχεία στατιστικής και πιθανοτήτων.
Με την Ιστορία: Κυρίαρχες φυσιογνωμίες του ελληνικού κόσμου και της μυθολογίας απεικονίζονται στην τράπουλα, ενώ η διάδοση του μπριτζ στην Ευρώπη πέρασε πρώτα από πλούσιους Έλληνες της Κωνσταντινούπολης, στα τέλη του 19ου αιώνα και τις αρχές του 20ού, όπου το παιχνίδι έγινε δημοφιλές στους διπλωματικούς κύκλους, και στη συνέχεια από την Πόλη μεταφέρθηκε στο Κάιρο και από εκεί στη Ριβιέρα, το Παρίσι και τέλος το Λονδίνο.
Με την λογοτεχνία: Σε πληθώρα λογοτεχνικών κειμένων υπάρχει αναφορά στο μπριτζ. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον Μικρό Πρίγκηπα του Αντ. Ντε Σαιντ-Εξυπερύ, τις Μάγισσες της Σμύρνης της Μ. Μεϊμαρίδη, Moonraker του Ian Fleming (στην οθόνη ως James Bond, επιχείρηση Moonraker), ο Μπαλαντέρ του Θανάτου (Cards on the table) της Agatha Christie, ενώ εκτενής αναφορά στην τεχνική του συγγενικού παιχνιδιού «πρέφα» γίνεται στο διήγημα του Αλεξ. Παπαδιαμάντη «Η Καλλικατζούνα».
Με τα εικαστικά: Υπάρχουν πολλές τεχνοτροπίες στις φιγούρες της τράπουλας, ενώ τα περισσότερα φύλλα της τράπουλας παρουσιάζουν συμμετρία
Με την πληροφορική: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων που διαμορφώνουν τη σύγχρονη ψηφιακή κουλτούρα και την ταυτότητα του ηλεκτρονικού πολίτη (e-citizenship)
Με τον Σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό: Το μπριτζ βοηθάει στην προσωπική ανάπτυξη και καλλιεργεί δεξιότητες της ζωής. (Ανάπτυξη στρατηγικών για τη λήψη αποφάσεων, απόκτηση δεξιοτήτων για τη διαχείρηση του χρόνου, καλλιέργεια αυτοεκτίμησης, βελτίωση δεξιοτήτων επικοινωνίας.)
Για όλα αυτά, και για άλλα πολλά, το μπριτζ αξίζει, και πρέπει να βρει τη θέση του στο ελληνικό σχολείο.