Το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων πολιτιστικών θεμάτων με τίτλο «Παιχνίδια του Μυαλού» υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στο 6ο Γυμνάσιο Καλαμάτας με συμμετοχή 35 περίπου μαθητών από την Α’ και την Β’ τάξη.
Το αναλυτικό σχέδιο της υποβολής του προγράμματος μπορείτε να το ζητήσετε χρησιμοποιώντας τη φόρμα επικοινωνίας που βρίσκεται εδώ.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με το καινούργιο άθλημα που γνώρισαν (μια μορφή του αγωνιστικού μπριτζ που ονομάζεται μίνι μπριτζ) και δηλώνουν ότι θέλουν να συνεχίσουν, δηλαδή να μάθουν περισσότερα για τον πνευματικό αθλητισμό και να συμμετέχουν σε επίσημους αγώνες μπριτζ. Κατανόησαν τις βασικές έννοιες του παιχνιδιού και εξασκήθηκαν σε δεξιότητες που απαιτούνται, όπως η μή λεκτική επικοινωνία, η κωδικοποίηση της σκέψης κτλ. Ανέπτυξαν αθλητικό πνεύμα και τις αρχές του ευ αγωνίζεσθαι, σέβονταν τους αντιπάλους τους και τους συμπαίκτες τους.
Σχετικά με το πρόγραμμα «Παιχνίδια του Μυαλού» δημοσιεύτηκαν τα παρακάτω άρθρα σε περιοδικά (της Ελληνικής Ομοσπονδίας Μπριτζ) και εφημερίδες (Καθημερινή, Θάρρος):
Δράσεις που υπήρξαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος:
Οι μαθητές συμμετείχαν τον Μάρτιο σε ημερίδα μίνι μπριτζ που οργανώθηκε ειδικά για αυτούς από το Φεστιβάλ Μπριτζ Καλαμάτας στο ξενοδοχείο Horizon Blu. Πήραν το αγωνιστικό βάπτισμα του πυρός και συναναστράφηκαν με άλλους αθλητές από όλη την Ελλάδα. Σε όλους δόθηκε μετάλλιο και δίπλωμα συμμετοχής.
Στην εκπαιδευτική επίσκεψη στην Αθήνα έλαβαν μέρος σε διήμερο αγώνα μίνι μπριτζ όπου συμμετείχαν και παιδιά από την Αθήνα και άλλες περιοχές. Είχαν την ευκαιρία να συναναστραφούν με παιδιά και νέους από όλη την Ελλάδα που παίζουν μπριτζ καθώς ταυτόχρονα έλαβε χώρα το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Παίδων & Νέων. Στα τρια πρώτα ζευγάρια της κατάταξης απονεμήθηκαν κύπελλα και σε όλους δόθηκαν μετάλλια.
Η τελευταία δράση έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο 10-11 Ιουνίου, μετά τις προαγωγικές εξετάσεις όπου διοργανώθηκε στον τοπικό όμιλο μπριτζ ειδική ημερίδα για τους μαθητές.
Δυσκολίες που εμφανίστηκαν:
Στην αρχή υπήρξε δυσκολία στον συντονισμό, καθώς είχαν δηλώσει συμμετοχή περισσότερα παιδιά. Έμειναν όμως τελικά όσα ενδιαφέρονταν πραγματικά. Μεγάλη δυσκολία υπήρξε επίσης στην εφαρμογή του ωραρίου (Παρασκευές 13.25 έως 15.00) καθώς πολλές φορές υπήρχαν αλλαγές στο πρόγραμμα του σχολείου, με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να σχολάνε νωρίτερα και να μην μπορούν να μείνουν μέχρι την ώρα του προγράμματος.